söndagsfunderingar

Idag söndag har vi inte planerat någonting för dagen, lite skönt faktiskt.
I bakgrunden lyssnar jag på en föredetta utbränd kvinna på 4:an som startat sitt liv på nytt igen.
Fd utbrända som hittat vägen tillbaka igen skrämmer mig en aning, de är så säkra på hur livet ska levas för att åstadkomma fullkomlig lycka och talar ofta vitt och brett om sin väg till lyckan som den enda sanna. Jag tycker det är lite läskigt  med personer som förmedlar sin egen väg mot livsglädje som den enda gällande, som om vi alla kunde följa ett recept för att uppnå god livskvalitet. 
Tanken är i och för sig god men inte ens ett matrecept går att följa till punkt och pricka, vi har ju alla olika smak och tycke, du kanske gillar mer salt och jag kanske vill ha mer peppar. Och så är det väl med livet också, det som är viktigt för mig kan ha ringa betydelse för en annan.

Jaja nu var det slutfunderat...
Ha en fin dag idag.

Kommentarer
Postat av: A

Det jag tycker är lite läskigt är ju att de inte från början kunde leva rätt.... Då hade de ju sluppit bli utbrända. Jag tycker också att man måste hitta sitt eget sätt att leva och må bra. Hoppas du får en fin dag.

2008-01-13 @ 10:42:30
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Sant. Visst kan det vara bra att dela med sig av sina erfarenheter men det är lite läskigt när folk blir "maniska" att föra över sitt koncept på andra..Alla är vi ju som tur är olika!:-)
Ha en fin Söndag!

2008-01-13 @ 14:50:37
URL: http://hannahsthlm.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Ja, nog är det så. Set finns nog inga patentlösningar för hur man finner lycka och välmående. Det viktiga är nog att verkligen känna efter vad man mår bra av själv.
Må gott!

2008-01-13 @ 16:04:01
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: mia dh

A: Hoppas du fick en fin dag:)

hannahsthlm: Andras efrarenheter kan andra absolut ha nytta av men inte om de presenteras som den enda vägen/lösningen. Ha det fint:

Åsa.S: Exakt, kram:)

2008-01-13 @ 22:51:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0