sjuka på bussen

Jag vet att man inte ska åka buss med infektionskänsligt barn , men ibland tjatar min son och vill så gärna åka buss han med så i morse gjorde vi det. Kul för honom men när vi skulle hem igen vände jag på klacken, en mamma med sitt vrålsjuka barn skulle naturligtvis åka med på samma buss. Hennes pojke grät och hostade så att han nästan kräktes. Hon höll konstant en näsduk framför munnen på barnet.
-Är han sjuk? Frågade jag.
-Ja väldigt! Svarade mamman.

Jag struntade i att kliva på den bussen. Själv skulle jag aldrig åka buss med en son som var jättesjuk, dels för att det är jobbigt för honom men även för att jag inte tycker att det är vidare snällt att smitta alla andra. Men så tänker inte alla och vi kommer att fortsätta undvika åka kommunalt framöver.

Apelsin- och pepparkakscheesecakeNu är jag sugen på den godaste cheesecake jag någonsin ätit, i julas hos svägerskan, undrar om det var denna hon hade bakat? Tror det...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nämen usch! Självklart håller man väl sjuka barn borta från sådana ställen? Men vissa tänker ju inte...

2008-01-14 @ 20:21:59
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Biibii

Nopp det var inte denna kaka jag bakade men den ser väldigt god ut! Måste nog prova!!
Klokt av dej att skippa bussen, vill inte att lilleman ska bli sjuk.!

2008-01-14 @ 20:47:11
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: mia dh

Rebecca: Hmmm jag vet inte om vissa kanske inte har något val men om mitt barn var så risigt skulle jag kosta på en taxi.

Biibii: Men vilken var det du gjorde då? Nope nu får vi hoppas att han får hålla sig frisk ett tag framöver. Kraaaaam

2008-01-14 @ 23:07:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: avon

Sån't där är riktigt störande. Förstår inte varför folk går omkring sjuka eller tar med sina sjuka barn ngstans. Inte konstigt att nästan alla blir sjuka på hösten och vintrarna!
Om jag kunde välja så önskar jag att min fästman slapp åka kommunalt till jobbet varje dag också, då har också är känslig för infektions risk.
Bra att ni inte gick på bussen, det hade inte jag heller gjort!

2008-01-15 @ 11:59:41
URL: http://avon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0