katten mår också bra

image1199
Min katt engagerar folk i området, barn vill leka med den, har gett den egna namn och vuxna oroar sig så pass att jag får:
*Kommentarer av okända utomhus (han brukar promenera med mig då) om jag vet vem som rår om honom.

*SMS från okänd person om var katten befinner sig och att jag borde ta hand om djuret.

*Och nu senast igår en orolig tant som plingade på dörren och undrade ifall vi rådde om katten och ifall vi verkligen tog hand om den ordentligt.

På detta svarade maken, -jo min fru är hemma största delen av dagarna, katten springer ut och in som den vill, katten vill vara ute hela dagen, ibland vill han komma in vid lunch och sover alltid inne om kvällarna. Den har alltid mat och vatten i sin skål och jag tror inte alla katter i detta område har det lika bra som vår.

Tanten svarade jaha oj, ja men vi är så många som är oroliga.

Vet inte vad som gör att denna katt skapar sådant intresse. Halsband har jag slutat med för folk pillar bort det eller adresshylsan hela tiden. Visst borde det finnas annat viktigare för folk att oroa sig för?

Bild: På favoriten i området,

Kommentarer
Postat av: Cissi

Verkligen konstigt! Folk brukar ju inte bry sig om andras katter annars... :)

2008-01-07 @ 15:10:38
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Bettan

Jag säger då det...folk vet inte hur mkt du tycker om den katten och att han har det så himla bra. Tur för Klovis att han fick komma till er..Vacker är han ju också!

2008-01-07 @ 16:15:39
Postat av: cattis

måste ju vara något särskilt med den katten som väcker folks "omhändertagarinstinkter".
Klia lite från mig oxå på den omhuldade :-)

2008-01-07 @ 17:31:38
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: Lärarinnan

Ha ha ha ha, så lustigt! Verkligen... konstigt också. Undrar vad det är som gör att de undrar så.

2008-01-07 @ 18:28:52
Postat av: helena svarar

Ja, men det är ju lustigt att folk inte har annat att göra. Ha en go kväll!

2008-01-07 @ 18:59:19
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se/
Postat av: mia dh

Cissi: Ja lite märkligt är det allt:)

Bettan (ägare till kattmamman): Haha ja du om någon borde ju veta, kanske får lämna ditt nummer till oroliga;)

Lärarinnan: Jag vet inte men han är rätt efterhängsen när folk går förbi på gatan

helena svarar: Hoppas din kväll var go:)

2008-01-08 @ 08:03:19
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0