den får duga

Har precis kommit in efter en joggingrunda, efter att ha spanat in hos duktiga svägerskan inspirerades även jag till att bege mig ut denna mörka afton.
Väl hemma igen vankas det mammas mat, goda biffar, potatis och så,,,,,,,, dissade jag svampstuvningen och gjorde en lättare kall sås istället.

Jag är förtjust i kalla såser, man kan göra ett mycket lättare alternativ till mastigt gräddiga stuvningar, man tar mycket mindre på tallriken och så går det att variera i massor.
Till denna middag blir det en slags olivtzatziki, hackade oliver, hackad vitlök, örtsalt, örtkryddor och matyoghurt. Gott och efter att ha smakat den tyckte mamma att den var helt OK och fick duga bra till hennes middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0