även tjockisar kan springa

image1259
Mannen trodde inte att jag sprang mer än ca 2 kilometer på mina joggingrundor och det trodde faktiskt inte jag själv heller även om jag hoppades på att det skulle vara bra mycket längre. Men längre var det, vi kollade längden på rundan igår eftersom jag börjat springa efter stora vägar och därför kunde mäta sträckan med bilen. Mannen  blev till och med lite imponerad och faktiskt jag själv eftersom det visade sig vara nästan en halv mil, exakt 4,8 kilometer.

Denna dag fick maken följa med på turen och det gick bara fint det med, kul och jag säger bara att även vi tjockisar kan springa. Så ut med er, är det någon som tittar snett så skit i det, helt klart deras problem.

Kommentarer
Postat av: Elin

Var med i en tävling på min blogg och vinn en voodo docka:)

2008-01-27 @ 16:09:04
URL: http://absiluts.blogg.se
Postat av: Carina

Det var en gång en tjej som hette Carina,
hurtig med en kondis som få!
Men vad hände med henne?
Hon som sprang 1 mil lätt som en plätt...tja
inte vet jag, vet i alla fall att jag nu väger
ca 12 kg mer än jag gjorde då,
detta är 8 år sen :-(
Men någon gång så är jag förhoppningsvis
sugen att träna igen!
Kram Carina

2008-01-27 @ 16:23:14
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Bettan

Snacka om att du/ni är duktiga! Håller själv på mec motion men det blir powerwalk för min del, Man mår ju så mkt bättre av att komma ut i friska luften och så känner man sig piggare..ja i alla fall jag. Kämpa på! Kram

2008-01-27 @ 17:25:29
Postat av: Anna funderar

Största motivationen för att träna är välbefinnandet tycker jag. Att man sen inte ser ut som en fotomodell spelar ju mindre roll. Insidan är ju alltid viktigare än utsidan, även om vi bryr oss om det yttre också. Ha en mysig söndagskväll, och beklagar att det inte verkar bli någon tokshopping på NK:)

2008-01-27 @ 19:08:04
URL: http://enbrablandning.blogspot.com
Postat av: Mie

Duktigt! Heja tjejen!

2008-01-27 @ 19:29:20
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
Postat av: Mia dh

Elin: Jaman kanske skulle behöva en sådan:)

Carina: oj en mil lätt som en plätt, du har säkert massor av grunkondis kvar.

Bettan: Japp man mår mkt bättre:)

Anna funderar: Det är därför jag tränar, för att må bättre. Att vara tjock och springa är inte vidare roligt, både tungt samt att man inbillar sig att folk stirrar. Jag har kämpat mig förbi detta, struntar ifall någon skulle tycka något och jag har dessutom enbart pga springandet tappat en massa kilon. Så min kamp för att komma igång har varit upplyftande på många vis, bra för självförtroendet och det var mest det jag ville få fram. Ha det fint kram.

Mie: Tackar:)))))

2008-01-27 @ 20:13:18
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0