mjölksmoothie

image1307
Jag är dålig på att dricka mjölk och testade därför att göra en Smoothie på bara frysta bär och mjölk. Röda krusbär, Icas bär/fruktblandning och mjölk smakade jättegott och enklare kan det nog inte bli.

Jag gillar som ni förstår Smothies, anledning till denna förtjusning är för att: det smakar fräscht och gott, är lätt att fixa, bären i frysen kommer till användning, det är nyttigt, man kan variera i oändlighet, man får enkelt i sig dagsdosen av frukt/grönt, sonen gillar det.
Jag har aldrig socker eller annat onyttigt  i mina, oftast smakar det sött av bären ändå men eftersom att jag gillar det som är syrligt gör det inget ifall det inte är supersött.

Kommentarer
Postat av: singelmamman

Åh, det där såg gott ut!

Kanske borde fylla på frysen med lite bär =)

2008-02-29 @ 09:18:24
URL: http://singelmamman.webblogg.se
Postat av: helena

Ser mumsigt ut. Här hemma dricker vi smoothie titt som tätt. Sonen är expert på smoothies och älskar att pula ner diverse frukter och frysta bär. Det blir en överraskning varje gång. Kul med våra namn förresten.
Ha en härlig dag!

2008-02-29 @ 10:48:09
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se
Postat av: Jessica

åh, det där ser ju hur smarrigt ut som helst!
ha en toppenhelg! kram.

2008-02-29 @ 12:00:25
URL: http://germanchick.blogg.se
Postat av: 08an

min absoluta favorit är samma smoothie, fast med en skvätt vodka i...hehe

2008-03-02 @ 23:16:59
Postat av: 08an

min absoluta favorit är samma smoothie, fast med en skvätt vodka i...hehe

2008-03-02 @ 23:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0