gangstersocionomer

Hade jättetrevligt med väninnan 25 våningar ovanför marken. Högt upp, trevlig utsikt, lite för få sittplatser och dessvärre fruktansvärd vaktpersonal.
Summa summarum, ska du besöka denna krog, så kan du gärna bete dig som en gris, springa skrikandes runt  och kasta is som en barnunge men se för guds skull att ta kavajen på för med en glassig yta kan man tydligen bete sig hur illa som helst. Helt OK för mig om krogar har en viss dresscode, men då skall ju detta vara tydligt redan innan man gått in, inte i efterhand när man spenderat sina slantar på diverse drinkar.

Bredvid oss i baren stod två herrar och hängde, precis lika länge som vi, deras stil i klädväg var väl något av MC-gangster stil, men de var urtrevliga. Den ena var kurator och den andra något annat men de var socionomer båda två. Vi surrade med dem om socialt arbete, ungdomar på glid, skolor i Stockholm och mindre bra fungerade stadsdelar ända tills...
Kuratorn blev utkastad! Han fick helt enkelt inte vara kvar på grund av sitt utseende, han passade inte in här enligt vakten.
Lite tidigare hade några kostymnissar som bokat ett champagnebord sprungit runt kastat is innanför varandras skjortor, skrikit och gapat, detta var tydligen helt OK men att klä sig i stora silversmycken, en tröja med tryck och MC Boots var tydligen värre. Det är sällan jag blir chockad men detta verkligen chockerade mig. Hade jag känt dessa två herrar bättre hade jag denna dag ringt och frågat ansvariga chefer om den minst sagt diskriminerande behandlingen. Har aldrig varit med om något liknande och det gör mig ytterst tveksam till att besöka krogen fler gånger. Diskriminering på restaurang är inget vidare trevligt inslag.
Och tänk min väninna hade dödskallar på sin tröja, vi klarade oss dock från att bli utslängda denna kväll som var himla trevlig ändå trots det som hände.

Kommentarer
Postat av: Petra

Låter verkligen konstigt! De hade alltså blivit insläppta och suttit i baren i stilla samspråk och blir sedan utslängda! Har krogen en speciell dresscode så blir man väl normalt upplyst om det i entrén! Helt crazy!
Trevlig söndag ändå!

2008-02-03 @ 14:01:27
URL: http://petraspetitesser.blogspot.com
Postat av: Lärarinnan

Väldigt trevligt var det! Himla bra att mannen kom och hämtade oss i rimlig tid - det tackar jag för idag. Igår hade jag kunnat stanna ännu längre och småspana på Daniel B från Idoljuryn, är han inte lite småsöt?

Jag blev också chockad över att socionomgangstrarna blev tillsagda att lämna stället, men nu i efterhand kom jag på att den av dem som var minst mc-lik påkallade bartenderns uppomärksamhet på ett inte så jättetrevligt sätt, nämligen genom att busvissla och hojta något, det hördes ända bort till fönstret där vi stod. Kanske var det det som tog skruv? Inte för att det förklarar hur kostymerna kunde beté sig som dom gjorde utan att bli tillsagda.

Och en jättefin sjal ligger här och väntar på att bli din...

2008-02-03 @ 15:45:04
Postat av: pej

Låter ju inte riktigt klok! Usch för sånt beteende. Jag skulle oxå ha blivit chockad!

2008-02-03 @ 17:17:14
URL: http://pbme.blogg.se
Postat av: Mia dh

Petra: Mmm mkt märkligt.

Lärarinnan: Ja han du menar var aningens rund under tassarna men det var ju inte han som blev tillsagd att gå ut utan den andre. Och sjalen är så fin:)

pej: Ja lite olustigt faktiskt.

2008-02-03 @ 18:19:13
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Mia dh

Lärarinnan: Neeeeeeee inte det minsta småsöt, men det är helt OK att du tycker det, kramis min vän.

2008-02-03 @ 18:23:25
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0