Inflyttad men inte klar


Så där ja mina damer och herrar här är det inte bara en lovely Fredag utan alldeles nyinflyttad i nya bostadsrätten. Allt är långt ifrån klart men jag bara trivs och börjar tro att jag kanske kommer att känna mig hemma i huvudstaden ändå  (längtar ju som oftast hem till norra delen av landet trots att jag inte bott där på en si så där 17 år, hjälp vad tiden går).
 
Mannen har jobbat mycket sedan inflytt och jag har under tiden lekt hemtekniker, flyttgubbe, byggjobbare och handyman under de senaste dagarna. Detta har resulterat i ömmande fingertoppar (rosa naglar ett minne blott), träningsvärk i armar, en make med dåligt samvete och ett löjligt bra självförtroende faktiskt. Jag bara myser i mitt nya hem, känner mig så bra, sonen är lyrisk över nya rummet och mannen går omkring och ser läcker ut.

Tänk bara en sådan sak som tidigare Idag när jag borrade i betong för första gången i mitt liv alldeles själv! Det var för visso superläskigt och helt ärligt var jag livrädd under hela borrsessionen men det blev ett fasligt snyggt och välfungerande vägghål. Telefon och internet har jag dagen till ära även fixat så att det går att nå oss och telefonen har gått varm. 
Jag hinner inte surfa runt hos er bloggisar i helgen men nästa vecka kommer jag garanterat att spana in och se vad ni haft för er.

Bild: Inflyttningspresent från JM, jag gillar JM...


Kram...

Kommentarer
Postat av: StjärnanTärnan

Åh vad härligt att höra att ni mår bra och trivs så bra redan nu!

Du är fantastiskt duktig som fixar allt!! Stor eloge till dig.

Kram

2008-12-12 @ 23:12:29
Postat av: Lotta

Lycka till i det nya fina.

2008-12-13 @ 03:28:07
Postat av: Gabi

Vad skönt att ha flyttat in & vilken självförtroende boost att betongborra & pyssla med sånt...

Härligt att flytta in i nytt!

Kram

2008-12-13 @ 10:14:35
URL: http://hunters.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vad kul att ni börjar komma i ordning och vilken härlig boost för ditt självförtroende det här blir. ;) Det är alltid lika kul när man inser att man klarar nåt lika bra som maken. :)

Ha en jättefin lucia och lycka till med resten av jobbet.

2008-12-13 @ 11:43:52
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Anna

Grattis till nya lgh då ;-)

2008-12-13 @ 14:11:08
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ha ha:::en bra kvinna reder sig själv, eller hur?:)

2008-12-13 @ 15:36:28
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Gerda

OJ KUL!! Lycka till att komma i ordning!! Och härligt med nytt boende!! Ha en skön jul och absolut måste vi fixa till en dejt efter helgerna!! Det vore superskoj!! Kram

2008-12-13 @ 19:18:47
Postat av: Sanna

GRATTIS till nya lägenheten!!!

Kul att du/trivs! Det är så oerthört viktigt att trivas med sitt boende, gör man inte det så har man ingen "egen borg" att vända sig till.

Kramar

2008-12-14 @ 12:38:07
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se/
Postat av: mia dh

Alla: Tack för alla kommentarer

Gerda: Jag har mailat dig:)

2008-12-15 @ 10:24:51
Postat av: Gerda

Tack snälla du!! Gud vad jag diggar dig, känner mig mycket lugnare nu.. du är en stjärna!!

2008-12-15 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0