vass artikel

Vass var den minsann, Ebbas artikel om modebloggarna.  Om det stämmer (följer inte alla dessa bloggare själv) det hon skriver, vilket det säkerligen gör så verkar det rätt så beige måste jag säga, att alla modebloggerskor vill ha och hausar precis samma plagg.

Själv är jag en alldeles okategoriserad bloggare och bubblar om sådant jag hissar eller dissar såsom norrland (hiss), Crocs (diss), mat, film, make up, shopping (både hiss å diss) familjen, vännerna (med aliasnamn förstås). Och så har det blivit en del inlägg om skor och väskor förstås, min last och kackade jag pengar skulle jag ha ett rum fullt, precis som Pernilla. En designer/skräddar bakgrund har jag så intresse för kläder finns där men jag äger inte ett enda plagg av dem som Ebbsan tar upp så någon modebloggare kan nog ingen "anklaga" mig för att vara i alla fall.

Jaja, detta om detta. Sprungit har jag i alla fall, svettigt var det och så mötte jag väninnan lärarinnan 2 ggr i motsatt riktning. Konstigt att möta vänner man känner utan att stanna och prata, men jag tar ju tid på mitt joggingelände så något utrymme för surr finns ju inte. Föresten vad glad och söt du såg ut min kära väninna å nu hade jag glasögonen på så jag såg dig ordentligt:)))

Bild: Ingen

Kommentarer
Postat av: Misen

Vad duktig du är som springer! Ha en fortsatt bra kväll!

2008-08-21 @ 21:38:55
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Milla

Hihi den var roligt skrivet av Ebba. Själv läser jag ytterst sällan modebloggar, just säkerligen pga en del av Ebbas skäl. Jag är ju fasiken 43 och väldigt laidback till mode nuförtiden. Men jag har ju en 17-årig dotter, så minsann märker jag direkt när hon kommer och suckar över nåt plagg eller nåt som hon inte har eller borde ha, då vet man att hon nog varit på en modeblogg och läst. Det irriterar mig att de där små tjejerna skapar så mycket ha-begär och tjänar en massa pengar på sitt bloggande och sätter griller på andra små tjejer som endast är en 1000 lapp i studiebidrag i månaden... Vid min dotters ålder och lite äldre sydde jag nästan alla mina sommarkläder själv, då hade en tusing räckt låååångt...

Du är så duktig som håller igång ditt joggande, själv kommer jag aldrig in i nåt flyt tyvärr.

2008-08-21 @ 21:43:49
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Åsa.S

Jag tyckte det var en klockren artikel... särskillt det där om att "de" visat outfits med tjocka stickade tröjor i början på augusti, bara för att vara FÖRST. (Själv försöker jag ta till vara på varje gnutta av den sista sommarvärmen, i bara ben och armar)



Ha en fantastisk fredag!

2008-08-22 @ 07:49:58
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Gubben

Ja, vart tog alla självständiga flickor vägen? De som vågade ha en egen stil. De som inte behövde fråga några beniga töser runt Stureplan om vad de skulle ha på sig!

2008-08-22 @ 09:36:46
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Zäta

Jag läser nog hellre om dej än om modebloggarnas dyra kläder.

2008-08-22 @ 12:33:46
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Lärarinnan

Ja hej och hopp! Det är rätt trevligt att ta med sig äldsta lilla sonen på kvällspromenad, då får vi tid att prata om en massa viktiga och oviktiga saker. Klart vi inte ska stanna och prata mitt i joggingrundan - du ligger ju i hårdträning inför dagen D! ; ) Såg jag glad och söt ut? Härligt! Själv impar du med att snabbt och lätt glida förbi som en gasell!

2008-08-22 @ 19:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0