Förstummande ögonblick...

En stor dag för en liten pojke första dagen på förskolan. Dagen avslutades med en riktig toppenfinal när jag och sonen efter en svettig promenad stannade till utanför brandstationen. Dörrarna till stationen öppnades sakta, ut kommer en brandbil, brandmannen fixar och grejar och kliver i steghissen. Sonen som pratat konstant hela dagen blev plötsligt helt förstummad eftersom brandmannen hissat stegkorgen över hela parkeringen ända fram till oss där vi stod. Äntligen fick sonen prata bilar med en riktig brandman.

Efter en pratstund vinkade brandmannen adjö och hissade iväg sig själv upp mot den blå himlen, sonen var överlycklig och jag började helt plötsligt tänka på hur risig jag såg ut, svettig och skabbiga kläder. Och varför plockade jag inte fram kameran och förevigade brandmannen, nämen nej brandbilen menar jag så klart...

Gonatt på er.


Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Hahaha... jag tror nog tt du dög... inte hissar han fran sin hisskorg till en liten grabb utan anledning. En anledning kan ju vara en snygg mamma! ;)

Ha en fin dag!

2008-08-21 @ 08:30:30
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: mia dh

Åsa.S: Hehehe du ingen risk:) Jag var verkligen skabbig denna dag så sonen får helt klart hela äran till brandmannens spontana show:) Ha en go dag.

2008-08-21 @ 08:50:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vad kul för honom! Mina brorsöner är väldigt intresserade av brandbilar också och för några år sedan lyckades vi via bekanta få en privat visning på brandstationen här i Umeå. De fick prova kläder, klättra på stegen och sitta i bilen. Det var LYCKA i stort format. Nästa gång får du charma brandmannen (borde inte vara svårt :)) så att sonen får prova på lite.

Ha det gott.

2008-08-21 @ 12:07:22
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Biibii

He!he! klart att det var brandmannen inte hans bil som du skulle ha fotat! ;)

2008-08-21 @ 12:23:38
URL: http://bumblebeezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0