hemskt

image1393
Svårt att tänka på annat än stackars Engla, hennes familj och anhöriga. Ruskigt, grymt och jag kan inte låta bli att bli upprörd över vilken slapp syn det är på brott mot kvinnor och barn med sexuella inslag. Våldsutövarna får ofta korta straff och när de suttit av sin tid upprepar de ofta de sexuella brotten som dessutom då blir grövre och råare. I detta fallet miste en kvinna och ett litet barn livet. Hemskt.

Nu ska vi göra oss i ordning för att möta denna dag, det är kyligt men solen kanske tittar fram snart i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Jag håller med, kan nästan inte släppa tanken på detta. Jag blir helt omäsklig när det dyker upp sånahär dårar och bara - lås in dom resten av livet..!!Dom ska aldrig få komma ut... Rent instinktivt känner jag så..

2008-04-14 @ 15:46:02
Postat av: mia dh

gerda: Ja men lås in denna typen av bovar och kasta bort nyckeln.

2008-04-14 @ 19:04:04
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Erik

Ursäkta, men vita blomman på din bild väcker frågor
Vad är det för frasig blomma?
Tycker den är väldigt vacker!
Angående Engla, ja det är hemskt. Men fängelse är nog fel ställe för den där mördaren. Har är sjuk, jättesjuk, så då blir det kanske Säter(eller vart de skickas) för resten av livet. Tror inte en sådan kille kan bli frisk.
Hoppas familjen får börja sörja i fred nu, utan en massa journalister smygande i buskarna osv!
Trist att fyra oskyldiga barn dödats av knäppa vuxna, fel ord trist, det är hemskt, för djävligt.
Våld mot annan person är fel. Alltid ett övertramp!

2008-04-15 @ 15:48:34
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: mia dh

Erik: det är en frasig tulpan, vet inte silken sort men jag håller med de är riktigt fina.

Näe fängelse hjälper nog inte mkt, vad gäller vård tycker jag även att det är svårt det med eftersom det mig veteligen verkar vara synnerligen svårt att behandla. Nu är seriemördare inget vanligt förekommande men jag tänker även på dem som förgriper sig på barn och våldtar kvinnor.

Ruskigt och hemskt. Men ha det gott du, alltid trevligt med nya besökare.

2008-04-15 @ 17:53:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0