lugg igen...

125198-863
Man ska ju aldrig klippa sig när man befinner sig i kris, medveten om detta gjorde jag så ändå denna dag, dessutom är det kritiska läget faktiskt över tack och lov.
Det hela började med att jag idag skulle ta mig en snabb shoppingrunda i Västermalmsgallerian i syfte att skingra tankar, hittade inget utan begav mig ut utan paraply i ösregnet. Tunga tankar i ösregn är inte helt fel faktiskt, men jag hade helt fel kläder på mig och helt plötsligt körde en bil förbi alldeles för fort och stänkte ned precis hela mig. I vanliga fall skulle jag ha blivit rasande men började istället småflina åt förbipasserande gångare som förskräckt tittade på mig. Eftersom jag de senaste dagarna faktiskt trott att mitt barn inte skulle överleva så kan jag lova er att vatten från en bil inte rör en ryggen annat än att det är obehagligt att vara dyngsur från topp till tå.
Jag gick förbi en rad frisörer och helt plötsligt hade jag lust med lite förändring och så fick det bli, hos en frisör med en tyskliknande brytning som pratade hur roligt schom helscht.
Å så nu tar vi schpräääääj, jaaaa, zeeee zåååå fint. Avkopplande som alltid när någon annan tvättar håret och upplyftande eftersom jag fick 100 komplimanger av frisstanten under hela klippningen, jag gissar att min look när jag kom in bidrog till detta.
En look som garanterat ropade "Hallå kan en allmänt smådeppig dränkt katt med sömnbrist och tunga tankar och få klippa sig här eller?"

Ha det gott ikväll, hoppas ni bara har det fint...

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Mia, jag är så glad att det har blivit bättre för lillen. Någonstans vill man ju inte acceptera att det faktiskt kan vara fråga om livsfara för honom då han blir dålig. Trots att vi vet det. Det var så skönt att höra hans röst över telefonen. Ni är de bästa, stor kram.

2007-09-08 @ 22:22:30
Postat av: Helena

Åh, vad härligt att höra att ni snart får komma hem!!!
Och vad modigt gjort att bara hoppa in hos en frissa sådär. Du blev jättefin!
Kram och ha det gott!

2007-09-09 @ 06:24:03
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Du passar riktigt bra i lugg!!!
Skönt att det går bra för grabben. KRAM KRAM KRAM.

2007-09-09 @ 13:51:00
URL: http://samira.webblogg.se
Postat av: Jessica

vad skönt att han är på bättringsvägen. hoppas verkligen att ni snart får komma hem. du gör rätt i att pyssla om dig lite och du passar kanonbra i lugg!! ha det bra. kram!

2007-09-09 @ 17:19:58
URL: http://germanchick.blogg.se
Postat av: Jessika

Härligt att din lille son mår bättre! Du är jättefin i lugg, klär dig verkligen ;)

2007-09-09 @ 18:50:56
URL: http://lundgrens-hammaro.blogspot.com
Postat av: Kristina

Riktigt fin:) Skönt han är på bättringsvägen:) Kram

2007-09-10 @ 07:39:28
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: mia dh

Lärarinnan: Det var så länge sedan något liknande hände så vi har faktiskt förträngt det vi med en aning varpå vi hamnat i någon slags chock vi med. Ha det bäst:)
Helena: :)Mja vi får se nu när det blir, han är inte på topp ännu även om det blivit bättre
Samira: Tack å kram
Jessica: Tack och kram
Jessika: Tackar:)
Kristina: :)

2007-09-10 @ 14:59:37
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0