kanske självgod men idag brann faktiskt himlen bara för mig

image1007
Idag har varit en jobbig dag, ibland önskar jag att jag kunde berätta allt men ingen skulle ändå orka lyssna eller förstå. Jag försöker att få ordning på allt, vänder och vrider, ringer, läser och försöker få så mycket information jag bara kan.
Jag har slutat berätta för anhöriga och vänner om allt det vansinniga. Jag ljuger och säger att, 
-jo då här är allt toppen,
jag som avskyr att ljuga har blivit en mästare bara för att skona omgivningen för att de blir så ledsna. 
Men jag är tvärsäker på att jag inte är det minsta konstig, att min man inte är konstig och att mitt barn framförallt inte är märkvärdigt på något vis.
Jo han har ett funktionshinder men jag vägrar se oss som ett problem bara för det, men det är väl det som är problemet 
att de som är utsedda att hjälpa oss bara ser oss som ett problem. 

Men så går man ut och möts av en natur som är som en tavla, det stärkte mig idag och gav mig sinnesro. Det är konstigt men när himlen brann idag så kändes det som om den gjorde det bara för mig, för att jag inte ska ge upp. Jag ska samla mig, bli så där bra som jag brukar vara när jag är som mest trängd. Jag fixar detta nu, en gång för alla. Om så himlen är becksvart så gör jag det i morgon, för jag har min familj och vi känner oss trots allt starkast i världen, just nu. 

...Babbel, babbel, ha en fin dag, i morgon är en annan. Nu ska jag se på DH och färga håret ljusare själv trots alla giftiga kemikalier...

Bild: Tagen denna eftermiddag, magisk tycker jag och glad över att kameran gav med sig och förevigade det jag ville.

Kommentarer
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Du fixar det och alla har vi sämre dagar och urusla dagar. Många kramar!
Håll ut.

2007-10-30 @ 21:18:49
URL: http://samira.nu
Postat av: Lotta

Stå på er och låt inte andra människors trångsynthet och oförståelse trycka ner er, vet hur det kan vara, jag har en liten systerdotter med ett funktionshinder.

2007-10-30 @ 22:54:49
Postat av: mia dh

Samira: Gulle dej som sagt:)

Lotta: Å Lotta jag bara gillar dig:)

2007-10-30 @ 23:20:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Biibii

Du vet ju att jag INTE tycker att du är jobbig ifall du berättar om de där sakerna, de där personerna som bara ställer till det för er. Du får surra så mina öron blöder om du vill! Kramis snart så är det inte många dagar kvar tills du kommer hit!

2007-10-31 @ 07:58:31
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: mia dh

Biibii: Jo, jag vet och nu vet du med:) Puss på dig och snart ses vi verkligen:)

2007-10-31 @ 08:55:09
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Gerda

Mia, du har ju för f-n rätt att kräva att ditt barn får den hjälp och omsorg som han behöver. Ursch jag blir arg på lata, oengagerade människor som inte gör sitt jobb. Om du inte är nöjd och får det stöd ni behöver försök att byta läkare, hab.center, sjukhus. Det är en rättighet att man kan söka vård precis vart man vill nuförtiden. Jag vet det tar mycket kraft, energi..men kanske är värt det!!

Vi har jättebra team bakom oss på "vårt" hab.center. Dom är superengagerade. Jag tipsar gärna!! Isf mejla.:D
(Om det nu är där skon klämmer..:D) Vårt barns läkare är sådär däremot.. Kram kram

2007-10-31 @ 10:33:28
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Jennie

Vad jobbigt, kämpa på. Det är ju tyvärr så att man måste vara frisk för att orka vara sjuk brukar man säga och precis så är det ju om man har ett barn med funktionshinder. Skickar mängder av styrkekramar.

Kram Jennie

2007-10-31 @ 12:48:33
URL: http://jenniemedtrean.blogg.se
Postat av: mia dh

Gerda: De personer du talar om har vi god kontakt med:) Det är lite annat krångligt, krångel:(

Jennie: Tackar:)

2007-10-31 @ 15:50:45
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0