mr silver på besök och kyckling till middag...

125198-471
Dagen idag har varit alldeles underbar, tidigt på förmiddagen kom Mr Silver tillsammans med sina två söta söner förbi. De hade tagit en cykeltur och stannade till efter vägen, kom in på en kopp kaffe och saft. Jag hade fortfarande pyjamasen på men vad gör väl det när en god vän kommer och hälsar på. Jag älskar spontana besök men har börjat tro att det endast är norrlänningar som helt oplanerat tittar in hos vänner och bekanta. Trevligt hur som haver. Jag fick föresten reda på att Mr Silvers son även han spanar in min blogg ibland, han är ju bara barnet så han ursäktas för att inte lämna en kommentar när han besöker mig på cybervis. "Men du herr Silver vad har du för ursäkt för att inte meddela att du varit här och skumläst?"

Dagens middag, soltorkad tomat och parmesanostfylld kycklingfilé med ett slags "special pilaffris". Toppades med en kall cremefraichesås med riven parmesan och basilika. Mycket smak och riktigt smarrigt, det enda som saknades var grönsaker men helt plötsligt hade vi inte en endaste färsk grönsak hemma så vi fick klara oss ändå. God dryck hade vi till maten och det har vi självaste silvermannen att tacka för...

Uppdatering: Wohiiiiiiie grattis snygga släktingen med blivande fru! ("näe jag är inte ett dugg sugen på att gå på bröllop")!! Inte illa att avluta kvällen med anhöriga på TV toppen...

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Ha ha ha!!! "Har du läst vad desperata hemmafrun skrivit på sin blogg om dig?", frågade jag Silvermannen. "Vaddå, jag läser väl aldrig där...", svarade han. Joho då, det gör han visst, kan jag säga. Karln är mer uppdaterad än vad jag själv är!

2007-05-18 @ 20:54:20
Postat av: mia dh

Lärarinnan: Haha ;) en riktigt smygläsare. Ha det gott, kram.

2007-05-18 @ 21:50:50
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0