lugn valborg hos oss

Bild: Aftonbladet
Vår valborg har varit lugn och stillsam, inte ens en brasa har vi spanat på. Men vi tittade på ett halvlamt valborgsfirande från hemstaden på TV i alla fall och så mumsade vi på jordgubbar, glass och grädde. Jag tycker det är oroväckande att det är så rörigt ute denna helg, med fylla, våldtäkter och misshandel. Socialtjänst och polis får jobba som besatta och jag kan inte låta bli att undra var alla ni föräldrar tar vägen denna helg? Varför går ni inte ut och tar reda på var och vad era tonåringar har för er denna första fyllans helg? 

Kommentarer
Postat av: nollattan

ja usch!! jag avskyr supa-kulturen på dessa helger, vad är poängen?!

2007-05-01 @ 09:22:14
Postat av: Angel

Ja ussh vart ledig 2 vaborgsmässo aftonar nu innan d jobba jag i en butik i centrala gbg där ALLA ungdomar samlas på Valborg nämligen slottskogen man såg MASSA iom att vi hade öppet till 2 på natten och ja man undra ju vart föräldrar tror sina ungar är...Men d e tur att d finns nattvandrare...

2007-05-01 @ 09:53:34
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Mija

Håller med dig till fullo...
När mina kommer upp i den åldern kommer jag vara världens drygaste morsa... ;)

2007-05-01 @ 11:03:41
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: mia dh

nollåttan: Ja säg det men de vill väl testa någon gång...

Angel: Ja heder åt alla vuxna som rör sig ute bland kidsen denna helg.

Mija: Jag med :)

2007-05-01 @ 11:18:50
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Marie

Och här har ni en superdryg morsa som var ute till 00.30 och frös som en gris. Vi är ett gäng föräldrar som brukar samlas och äta lite gott denna kväll. Vid 20-tiden drar vi ut på stan och vandrar omkring. Eftersom våra egna tonåringar tycker detta är grymt pinsamt brukar dom samlas hemma hos någon och grilla, kolla film och ta det lugnt. På så sätt har vi lyckats i vårt uppsåt även om man ser en massa tragiska saker en sådan här kväll.

2007-05-01 @ 13:38:52
Postat av: mia dh

Marie: Bravo och vilken bra idé att passa på att äta och ha lite trevligt på samma gång.

2007-05-02 @ 08:11:03
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0