kjell Lönnå med flera impar inte på mig...

image448
Bild: SVT
Hjälp körprogram på TV skrämmer mig (ramlade in på en repris igår), det är något överpräktigt Kjell-Lönnå-sekt-liknande över det hela. Lönnå programmen minns jag med skräck från jag var liten, gissar att det var det bästa TV hade att bjuda på som helgsnöje för vi såg alltid på eländet. Körfolk på TV verkar som besatta på något vis och för mig känns det inte naturligt. Är säkert ensam om min körskräck men det struntar jag i och förmedlar i alla fall mina tillkortakommanden gällande detta trots att körandet tydligen är en stark folkrörelse. Och jo jag är riktigt omusikalisk även om jag sjunger illa otaliga gånger varje dag, alltid hemma med endast sonen och ibland maken som åhörare, den senare påstår att det inte låter så illa, han är snäll min kära man. 

En maffig kör bakom en artist som inte flänger med armarna i skyn, flimrar toksaligt med blicken och inte utrbrister halleluja i varannan refräng det gillar jag naturligtvis. Kör live i diverse sammanhang kan vara riktigt bra men annars så får Lönnåliknande körsångsprogram mig att byta kanal direkt. Och att förfesta tillsammans med Gabriel en lördagskväll är ett big no no.

Kommentarer
Postat av: Biibii

Näääää den där körhistorian går bort för mej! Gillar inte heller den där körkillen (har tappat namnet) Han känns så le inte bara då han sjunger utan hela tiden. (inget ont emot honom) men det är så jag uppfattar honom genom tv-rutan.
Den enda körgrejjen jag gillar är då barn sjunger!
hej hå!

2007-05-10 @ 17:31:35
Postat av: mia dh

Biibii: Ja men jag håller med som vanligt

2007-05-10 @ 20:50:26
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0