tvångsgifte

125198-275
Bild: Skor Jimmy Choo, resten från Bröllopstorget

En av de roligaste fester jag varit på är faktiskt mitt eget bröllop... Bröllop är alltid (nästan) en alldeles underbar tillställning, alla är på så sprudlande bra humör och övriga bekymmer verkar som bortblåsta när någon gifter sig...

Jag vill gå på bröllop, dessvärre verkar ingen i min närhet vilja slå till på stort och gifta sig... Många är förlovade i alla fall och verkar nöja sig med det, men ska jag vara helt ärlig tycker jag att har man förlovat sig så hör det liksom till att man gängar sig ordentligt därefter... 

Värst är min moster som förlovade sig på 70-talet men kom på att det var töntigt, smälte ned ringarna till ett smycke, tappade bort smycket och idag vet ingen om de är förlovade ens... Men de är fortfarande så kära mostern och hennes (fäst)man.

Nåja jag får allt vänta, tvångsgifte är ju inte OK även om jag vet några jag gärna skulle vilja tvinga att slå till. Att gifta sig för att jag vill gå på fest är väl inte en tillräckligt bra anledning gissar jag... Men en dag kanske...

Mitt tips till alla vår och sommarbrudar är i alla fall att satsa på skorna, det var ett av de få misstag under min stora underbara dag. Skorna var snäppet för små visade det sig i sommarvärmen, inte så kul och tårna mådde inte bra på flera dagar efteråt...

Ett annat tips levererar jag till alla inbjudna vänner till brudparet... Det är aldrig OK att stöta på någon av brudparets föräldrar, inte ens på ett bröllop, kan få livslånga konsekvenser...

Kommentarer
Postat av: Gloom

Jag skall på bröllop i Stockholm 2:e juni... pilutta dig asså!!!

2007-03-07 @ 11:01:30
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Linda

Mitt bröllop är också den roligaste festen jag varit på =) Bra tips med skorna! Jag var smart nog att ha en storlek större på skorna, vilken räddning för fötterna svullnade en aning i julivärmen.

2007-03-07 @ 12:57:47
URL: http://lindasplace.blogsome.com
Postat av: Lärarinnan

Ja men gudars, det där hade jag liksom glömt!!!! Herre min je... Det blev aldrig riktigt utrett det där va?! "Vem ska jag ragga på? Den DÄR läckerbiten tar jag..."

2007-03-07 @ 20:45:26
Postat av: mia

Gloom: Ja men då blir jag avis då...

Linda: jag har slängt skorna, de var en mardröm, men gick att tänka bort eftersom allt var så kul

Lärarinnan: Haha ja men vem vet tanten kanske skulle ha slagit till och passat på, fast helt ärligt tror jag han skulle ha backat då... Liksom inte hans typ...

2007-03-07 @ 22:48:11
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0