trots

image318
Oj oj har idag haft min första riktiga trotsdust med tvååringen. Jisses så envis han har varit, brås ju på i mig och för sig så jag borde väl egentligen inte blivit förvånad men denna fight tog nästan knäcken...
Det tog 40 minuter för en liten kille att ta sig ut från lägenheten till ytterdören. Det skulle läsas, pillas, vilas, låtsas som om ingen hörsel fanns, den vita bilen skulle hittas osv.

Har annars varit rätt förskonad från trotset som alla varnat för men idag så kom det med besked... Rent pedagogiskt tror jag att jag fixade det mesta rätt (förhoppningsvis) men jag var så irriterad under tiden att jag höll på att storkna.
 
När allt var över blev det på topp igen men jag kan inte komma ifrån (eftersom jag är trotsovan) att känna mig som en grym vuxen som inte begriper att göra saker på barns vis...

Jaja en mammas bekymmer... Pappa har varit förskonad än så länge... Älskar lille tjurongen och får dåligt samvete för allt och ingenting...

Ha det gott ni...

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Lilltroll! Vet vad han vill.....hihihihi krami *B*

2007-03-24 @ 09:52:36
Postat av: Mia

Svägerskan: Känner du igen handen till höger

2007-03-24 @ 10:22:08
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Cina

Mmm, trotsåldern är en riktig prövotid...Vi har "nöjet" att ha en lillebror på 2½ år, som har trotsat till och från i ett halvår nu *ler snett* samt en storebror som snart fyller sex år och är mitt i sexårs-trotset, det är roligt nästan jämt *ler*. Vilken tur att de annars är underbara mest jämt och att man älskar dom så mycket- eller hur!

Trevlig helg!

2007-03-24 @ 10:30:51
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: mia

Cina: Ja verkligen, ha en trevlig helg du med...

2007-03-24 @ 13:51:16
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Svägerskan

Kan det vara El Makos? Jag satsar på det!

2007-03-25 @ 12:38:58
Postat av: mia

Svägerskan: Ja det var rätt,"parapampampam" du har nu vunnit en resa till Hjuksnoret...

2007-03-25 @ 20:54:38
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0