regn kaffe flykt

image558
Bild: DN
Oj vad det regnar nu, tur att vännerna flyttade sitt bohag igår och inte idag. Har en stor anledning att inte sticka ut huvudet utanför lägenheten denna förmiddag. Jo jag vet "finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" eller hur det nu var men när regnet öser ner och är lite småkyligt då är det inte så spännande att trava ut...

Har druckit kaffe i massor och läst en jättebra artikelserie i DN om flyktingar, de som är i behov av att fly och om längtan till Sverige. Detta fångade min uppmärksamhet och jag sträckläste från början till slut. Väldigt bra beskrivet och inte är det konstigt att man vill komma till Sverige när barnens ben har sprängts sönder, när släkt och vänner dödas och när man lever i tvära kast mellan hopp och förtvivlan.

Jag tycker att vi alla borde hysa med respekt för de som har det svårare än oss. Jag önskar att alla skulle läsa artikeln (artiklarna på nätet) i dagens DN, gripande minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0