ofrivillig snattare

Bild: Googlad

Jag har verkligen försökt men det går inte, jag måste bege mig till en "affär" och betala för en ansiktskräm som jag helt ofrivilligt snattade med mig hem härom dagen.
Händelse: Behövde en ansiktskräm, hittade en och lade den ovanpå suffletten på barnvagnen. Vid kassan såg jag en annan, ett erbjudande med en liten necessär och prova på produkter. Åh bra tänkte jag, köpte den istället och travade därefter hem. Väl hemma fann jag den obetalade burken med fukt för ansiktet...

Snattartankar: Hoppsan var första tanken, därefter wao nu har jag tjänat och tänker inte pipa ett knyst om det hela, jag handlar ju jämt där ändå. Därefter kom en feeling om att jag nu var en snattare igen (en känsla som jag under en mycket kort period testade som trettonåring). Ingen bra känsla men jag bestämde mig för att inte gå tillbaka och tala om det hela.

Nytt beslut: Promenad ute med familjen, jag behövde inhandla något från den "affären" . Och till min förvåning hör jag mig sjäv till mannen säga. -Men gå in du, vi väntar här utanför... Snattarkänslorna hade övertaget, jag satt utanför, tänkte intensivt på den rosa burken och funderade på vad jag höll på med. I morgon ska jag ta med den, gå in i affären och betala den för jag tänker inte känna mig som en skurk för ynka 65:-...

Och jag vet, min mamma kommer garanterat tycka att jag är skitmesig. -Lite svinn har ingen dött av, de kommer aldrig att märka det, var hennes kommentar. Ja ja men jag vet ju...

Kommentarer
Postat av: Angel

*s* ojdå

2007-06-21 @ 09:06:19
URL: http://metrobloggen.se/Angel
Postat av: Mira

Jag hade helt klart gått tillbaka och "erkänt" samt gjort rätt för mig.
Hade inte kunnat sova en blund annars. ; )
Tack för hjälpen förut samt fö ett som vanligt trevligt samtal.
Bamnsekram!

2007-06-21 @ 10:39:01
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: nollattan

äh, herregud, det råkade hända. jag tror inte jag hade gått tillbaka faktiskt, men det vet man inte....lätt att skriva så nu men när man väl är i situationen är det en annan sak, skam är ju en jobbig affekt som man vill göra allt för att fly ifrån.

2007-06-21 @ 10:57:05
Postat av: Jenny

Det är sånt som händer! Jag skulle nog känt som du, hade nog mått så dåligt över burken att jag gått tilbaka och betalat. Ha en riktigt härlig midsommarhelg!

2007-06-21 @ 11:30:31
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Samira

Det är bra att du ska betala, men din mamma har rätt.
Det var ju ett misstag. :D
Jag har nog inte gått tillbaka, men mått dåligt i typ fem minuter. :D

2007-06-21 @ 11:30:42
URL: http://samira.nu
Postat av: ronnie

show no regret
du förtjänar ansiktskrämen jag håller med till hundra procent
lite svinn har ingen dött av =)=)=)

2007-08-15 @ 23:49:28
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0