men ellos

125198-532
Bild: Ellos
Jag längtade verkligen efter mitt ellospaket och blev riktigt glad när det kom ett sms om att paketet levererats. Men denna gång blev jag besviken. Klänningen var för stor (trots att jag beställt en storlek mindre) och så satt den helknasigt men jag kunde till en början inte komma på vad det var för fel. Tunikan var hur vid som helst och även den för stor, passar nog bra på en nätt liten människa men jag vill ha den till jeans utan att se ut som jag går i väntans tider. Även koftan beställdes i mindre storlek och den var helt ok. Tightsen och BHn passade bra iaf.

Först tänkte jag skicka tillbaka alltihopa men så blev jag sur och kände att jag skulle felsöka plaggen ordentligt. Saxen plockades fram och snabbt blev klänningen av med sitt innnerfoder i kjolen, (man ska aldrig någonsin fodra en bomullsklänning med foder i samma material,  tyglagren hakar fast i varandra och det blir ett minst sagt märkligt utseende). Klänningsproblemet löstes och jag kommer kunna fladdra omkring i den denna sommar.
Tunikan har blivit av med massor av tyg och även dragkedjan i sidan, blev bättre men tror jag ska ta in den ännu mer.

Tur jag har gamla skräddarkunskaper att tillgå när jag envist vägrar skicka tillbaka.

Nu ska jag sätta mig och äta jordubbar, mjölk och havrefras på balkongen. Är inte lika tjurig längre. Att stoppa huvudet i sanden, att inte låtsas höra, att tiga ihjäl problem är verkligen inte min melodi.  När något inte fungerar vill jag omgående reda ut det som felas och gå vidare! I min värld existerar inget annnat. Och vill man umgås med mig så är det bara att gilla läget för jag ger mig inte på den punkten...

Love ya all...

Kommentarer
Postat av: mia dh

Hmmm surt, jag kan inte göra ett enda inlägg, någon annan som har samma problem?

2007-06-11 @ 20:55:07
URL: http://desperatahemamfrun.blogg.se
Postat av: Jessica

har faktiskt inte provat....
vad bra att du lyckades göra om plaggen så att du gillar dem, du måste vara en hejare på att sy. ha en skön kväll! =)

2007-06-11 @ 20:59:01
URL: http://germanchick.blogg.se
Postat av: mia dh

Jessica: Ja jag är rätt så grön på att beställa därifrån. Nu kommer det dock att dröja innan nästa gång.
Och jo sy är faktiskt något jag greppar riktigt bra men nu sker det ytterst sällan och enbart på hobbynivå...

2007-06-11 @ 22:50:03
URL: http://desperatahemamfrun.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Jag vet..jag har gett upp med Ellos..försökte två,tre gånger..men ..allt är ju fel stl..såå stort =(
Bra att du kunde fixa till det själv!=)

2007-06-13 @ 00:12:08
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: mia dh

hannahsthlm: Ja visst var det :)

2007-06-13 @ 09:06:01
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0