igår och idag

      
Bild: Nytt läppstift           Bild: Gårdagens outfit som dock ändrades till gul tunika
Igår: Trött, vilade, blev piggare, åkte in till stan, NK, klackade skor, köpte Este Lauder läppstift, spanade på "maratondårarna" genom T-banan, färgade håret, lagade middag, piffade till mig inför kvällen, förskte komma ut från hemmet och iväg till söder. Träffade väninnan på Mosebacke och drog därefter till Eken där de var mycket trevligt, blandat folk, äldre och yngre, kända och okända och goda drinkar med båd. Lärarinnan träffade en gammal elev (skolbarnen blir stora dem med) och jag utsattes som vanligt av smör och smicker från en 50-taggare med sladdrigt skinn och näe det är inte smickrande att vara en gubbmagnet. Men en mycket lyckad kväll, underbart väder, goda drinkar och trevlig sällskap,..

Idag: Piggare än igår faktiskt vilket är lite förvånande, har skurat balkongen, tvingat mannen att göra våfflor och ska nu tillsammans med hela familjen avnjuta dessa med kaffe, grädde och färska jordgubbar. Mums.

Ha en mumsig söndag alla ni...

UPPDATERING 18:23: Sonen har pysslat med sin favoritsysselsättning, badat i balja på balkongen under parasollet. Jag kunde då avnjuta lite sol och dricka kaffe. Därefter veks det tvätt och sedan drog jag och gossen ut i fina vädret. Hade en liten middagspicnic bredvid Mr Silvers hus (direktrapport: balkongerna är ännu inte på plats, men de jobbar på för fullt).
Sonen plockade en smörblomma, gav den till mig och sa, "mamma är fin, en prinsessa". Mammahjärtat smälter som smör i solsken.
Väl hemma oljade jag in trätrallen på balkongen och lilla utebordet. Nu ska det duschas och därefter läggas liten son.
Ses i morgon, kramar till er alla...

Kommentarer
Postat av: Anonym

*asg*
Näe.. det kan ju inte vara lätt att dras med det oket, att 50+:are dras till en. *fnissar*
Du verkar iaf ha haft det riktigt trevlig i helgen och hua säger jag bara för att skura balkonen, men det behövs ju det med!
Kram Lallis

2007-06-10 @ 16:30:13
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: Lärarinnan

Ja, oj! Jag blev minsann lite paff när jag plötsligt hade eleven framför näsan, men se det gick ju så bra ändå. Men hur var det vi tänkte nu egentligen, när vi drack den där supergoda stooora drinken sist av allt, innan vi åkte hem? Det är väl den vi skulle ha BÖRJAT kvällen med?! Nästa utekväll blir det så: mat och drinkar till att börja med!

2007-06-10 @ 18:30:53
Postat av: mia dh

Lallis: Nee men precis trevligt var det.
Lärarinnan: Tror inte den var så stark;) Och japp nästa gång ses vi tidigare och meddelar att bord är bokat, ha det gott...

2007-06-11 @ 12:49:52
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0