en härlig söndag helt enkelt...

125198-513
Bild: På syrener från gårdagen

-Det har varit något speciellt med dig den senast veckan, du är vackrare än någonsin.
Förmedlade mannen igår kväll. Ops vad gör man med en sådan kommentar när man är sämst på att ta till sig komplimanger. Jo då börjar man genast klura på vad detta kan bero på eller om det är något speciellt han är ute efter. Kanske är det helt och hållet senaste veckans användande av touche eclat förtjänst  eller kanske de märkliga outfitsen som givit mig extra lyster (grannarna har roffat åt sig alla tvättider denna veckan och jag har då fått gräva djupt i garderoben).

Nä med närmare eftertanke så har jag faktiskt känt att jag mått riktigt bra den senaste tiden. Och de som "bitchar" i min närhet har inte bekommit mig alls. De har fått hålla på bäst de velat, jag har lyssnat och "antecknat" men inte engagerat mig det minsta. En rad statements har gjorts och jag känner mig så nöjd med det. Mest för egen del eftersom jag nu känner att jag skakat av mig andra människors bittra attityd, för hu vad det smittar av sig. Bitterhet är aldrig vackert, bitterhet suger upp en inifrån och slukar likt en stor sliskig och glupsk tvättsvamp upp all livsglädje.
Nä ni nu ska jag gå ut och möta min värld med ett stort smile och så ska vi även gå på lägenhetsvisningen förstås, så spännande.

Ha en härlig söndag...

Kommentarer
Postat av: nollåttan

du, det där med att strunta i vad andra tycker och tro på sig själv tror jag märks utåt. i fredags fick jag en komplimang åtföljt av "det märks att du mår bra". Superkul att höra något sånt!

2007-06-03 @ 16:42:45
Postat av: nollåttan

du, det där med att strunta i vad andra tycker och tro på sig själv tror jag märks utåt. i fredags fick jag en komplimang åtföljt av "det märks att du mår bra". Superkul att höra något sånt!

2007-06-03 @ 16:42:57
Postat av: Lärarinnan

Ahaaaa, är det sådana tjusiga kommentarer han ger? Härligt!
Hur var lägenhetsvisningen? Berätta!

2007-06-03 @ 20:30:07
Postat av: Nettan

Visst är det härligt att känna så, man mår bra både i kroppen och i själen!
Hur var visningen idag? Lite nyfiken är jag nog.
Kram

2007-06-03 @ 20:35:13
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: mia

nollåttan: Ja verkligen :)
Lärarinnan: Rapport utförd:)
Nettan: :)Kram

2007-06-04 @ 12:52:22
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0