avundsjuk & missunnsam

Gomorron, idag är jag inte avundsjuk på någon tror jag. Inte så ofta jag går omkring och känner mig avundsjuk för som oftast och trots allt runt i kring så är jag nöjd över hur vi har det här. Jag tycker dock att avundsjuka är något helt sunt och det vore konstigt om var och varannan inte kände så ibland.

Som sagt inte avis idag men om jag krystar fram något så kan jag få fram att jag är lite avundsjuk på:
De som nyligen spanat på Justin...
De som bor i den norrlandsstad som jag helst vill flytta till
De som bor i egen villa
De som har körkort

För mig är avundsjuka helt sunt och naturligt och dessutom en sporre att fixa vad som fattas mig. Vissa saker går ju faktiskt inte att förändra, då är det bara att gilla läget, lära sig leva med situationen och göra det bästa av den. Allt kan alltid bli lite bättre i alla fall. Viktigast av allt är ju dock att kunna glädjas med dem man är lite avundsjuk på. Annars är man missunnsam och det är jag då inte och jo då go vänner det är skillnad på de båda begreppen så det så...

Är ni avundsjuka på något/någon idag?

Kommentarer
Postat av: nollåttan

ja, de som packade inför sina resor igår och inte idag...
:)

2007-06-29 @ 08:54:58
Postat av: Milla

Idag är jag avundsjuk på dem med arbetslust, på de som orkar vara vältränade och pigga. För så känner jag mig inte. Observera, detta var inte saker och utan mer egenskaper som man själv kan kämpas sig till så man får väl ta sig i kragen.

2007-06-29 @ 11:35:19
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Jag har kommit på att jag ibland blir bloggavundsjuk. Dvs när någon av mina faviritbloggare inte skrivit på min blogg på länge men att jag sedan märker att de skriver kommentarer på andras. Då kan jag tänka att, mäh.. har de slutat läsa min blogg, sedan blir jag avundsjuk på dem vars bloggar min favoritbloggare besökt och kommenterat. Det är ju jättekomiskt och faktiskt ett helt nytt fenomen. Jag ska kanske blogga om det hahaha =)
Vilken stad vill du flytta till? Jag är fd norrlänning. Växte upp i vacker by utanför Ume.

2007-06-29 @ 12:29:12
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ja, jag är avundsjuk på alla som bor i stora fina hus. Jag vill också!!

2007-06-29 @ 14:27:14
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se
Postat av: mia dh

Alla: Se där ni var några i alla fall :)
Blingbling: Härligt med fler som blir lite barnsligt avundsjuka. Och det är Ume här med, men från stan:))) Så jag har en önskan om att flytta tillbaka nära släkt men vet inte om det verkligen skulle blir så bra. En stuga där kanske, vi får se... Ha det kalas

2007-06-29 @ 15:27:06
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Maria

Jag är avundsjuk på de som har lyckliga kärleksrelationer, någon att komma hem till som bryr sig om på riktigt, och allt det där du vet. Men sedan kommer jag på att jag har det rätt bra ändå jag :) Ha en mys-pysig helg.

2007-06-29 @ 15:55:52
URL: http://maria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0