snabba "soppgrytan"

image630
Så enkelt och snabblagat, barnmat och vuxenmat i ett. Fisksoppa till mig och fiskgryta till sonen från samma kastrull. Kokade gorvt tärnad potatis och morötter (lite mindre bitar) i ca 10 minuter. Hällde bort lite av vattnet, sparade så pass att fisken fick plats. Smulade ned buljongtärningarna och kryddade och lade ned fiskbitarna i grytan tillsammans med potatis och morötter. När fisken kokat klart (efter några minuter bara) lade jag i räkorna. Fiskgryta till sonen med mindre spad. Fisksoppa till mig som saltades på lite mer i tallriken och serverades med en klick vitlöksyoghurt.


Ca en tredjedel vardera av potatis, morötter och
ca en tredjedel fisk (lax och någon vit fisk) och skalade räkor
vatten till kokning
2 buljontärningar
kryddor: Salt, vitpeppar, dill, färsk timjan, lite cayenne, paprikakrydda, pressad citron

Uppdatering:  Oooooops glömde saffran hade pyttelite i

Mums till lunch tyckte vi båda..

Kommentarer
Postat av: martina

bra tips! tack=)

2007-07-06 @ 13:38:56
URL: http://rosadamen.blogg.se
Postat av: nollattan

vad sugen jag blev. orkar ba inte resa mig upp....buhu, körsbärsblomningen är över. suck. älskar den tidiga våren!

2007-07-06 @ 19:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0