pensionärer ska inte styra upp trafikkaos på parkeringplats

Nu så här efteråt skrattar jag åt eftermiddagens elände eller rättare sagt misslyckade shoppingtur till IKEA. Där pågick totalkaos, allt som jag skulle ha var slut men nya kuddar batterier och ett par pappersboxar lyckades jag få med mig i alla fall. Dispyten med pensionärstypen på parkeringen gjorde ju inte det hela bättre...

Vi försökte i alla fall komma in till parkeringen och vi såg en bra plats, men parkeringsvakten (minst 80+) i gul väst styrde inte upp bilarna ett endaste dugg... Jag satt och svor i baksätet med den lille och tänkte precis gå ut och fråga vad mäniskan höll på med när maken vevade ned rutan och frågade gubben detsamma.

-Du måste ju styra upp bilkaoset så att man kan komma in och parkera. Sa min man till gubben
-Mummel, var det enda som kom ur gubbens mun.
-Men du är väl här för att styra upp i trafiken, gör ditt jobb!!! Så vi kan ställa ifrån oss bilen, nu kommer ju ingen vare sig in eller ut från parkeringen. Gastade jag till från baksätet
-SITTER DU OCH PÅSTÅR ATT JAG INTE SKÖTER TRAFIKEN HÄR. Skriker gubbskrället till mig sticker in sin gamla skalle i vår bil och fortsätter...
-DU SKA INTE SITTA OCH SÄGA ATT JAG INTE SKÖTER TRAFIKEN... DET ÄR DU FÖR LITEN FÖR!!!
-HÖRRÖDU... Svarar jag men gubben har gått iväg. Jag blir rasande, öppnar dörren för att gå ut till gubbsatiken... Men får stänga snabbt eftersom att vi nu kan komma fram till parkeringsplatsen. Detta pga att gubben vänt sig om börjat vifta med armarna för att få bilarna i växelvis verkan för att folk  skulle kunna ta sig fram...

Som sagt, jag skrattar åt det hela nu men då väl inne på IKEA var jag ordentligt uppe i varv...

Nu ska det mysas med mamsen en stund innan läggdags...

Kommentarer
Postat av: Christina W

Men du kom i alla fall till Ikea. Hade jag också velat göra idag

2007-01-06 @ 21:52:57
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Mia

Christina W: Tro mig idag var ingen bra dag för en tur till IKEA. Vad som däremot är tur är att jag har nära, men jag hade blivit så besviken om jag hade åkt långt efersom det fattades så mycket...

2007-01-07 @ 00:58:58
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0