låååång lista

Jag börjar alltid morgonen med att äta lite frukost bestående av kaffe, lite kaffe, lite macka och en kaffe till... Skulle jag befinna mig på en frukostbuffé skulle jag aldrig sluta äta frukost... En låååång god frulle är det bästa av allt på morgonen. Dagens första inlägg blir i alla fall en låååång lista som hittades här

Namn: Mia
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Lite trött men glad och lycklig
Favoritgodis: lakrits
Är det nåt du absolut inte äter: Lutfisk
Kläder just nu: Svart kjol svart/vit randig tröja
Musik just nu: Morgon TV i bakgrunden
Vad sa du senast: Lek inte med mackan
Favorit-hangout: home
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Oj vill nog helst vara kvar här och nu men 1800-talet för dom maffiga klänningarnas och tjusiga festernas skull då
Sommarplaner: Till fjällen bla
Är du bra på matte: Inte speciellt, men min man kan rycka in vid behov
Fisk eller badkruka: Fiskkruka, badal länge och väl men det måste vara vamt
Saft eller alkohol: Saft med alkohol, näe beror på faktiskt men det blir nog mest saft
Hur många kuddar sover du med: Först två sedan 1
Favoritväder: Sol och lagomt varmt
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: fiskenät, ngt att tända eld med, fungerande mobiltelefon så man kan hämta hem mig...
Spelar du nåt instrument: nej
Morgon- eller nattmänniska: helst natt, men måste ju vara pigg när lilleman sätter igång
Sparare eller slösare: Slööööööööööööösare men försöker tappert skärpa mig
Vem är viktigast för dig: Sonen, mannen, min mamma. Precis i den ordningen.
Bästa film: Oj svårt, men Sagan om ringen triologin kan jag se om och om igen
Tror på liv på andra planeter: Ja det vore väl kul
Kommer du ihåg din första kärlek: Oooooooo ja
Älskar du henne/honom fortfarande: Verkligen inte
Har du några homosexuella vänner: Javisst
Tror du på mirakel: Självklart, sonen är ett av dom
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Åtminstone mot sig själv, och hoppas att det ska fungera i ett förhållande också
Ser du dig själv som tolerant mot andra: För det mesta men ibland spårar jag ur
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej varför då?
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Hmmmmmm klurigt, tål att tänkas på
Bio eller promenad: Promenad
Är du kittlig: Mmmmm
Snarkar du? Ja vissa säger det men det har jag svårt att tro
Stjärntecken? Vädur
Rädd för insekter? Ja men jag bedriver egenterapi och försöker komma bättre överrens med dem
Äckligaste insekten: Imse vimse
Största svaghet: Godsaker
Det här är jag bra på: Att inte ljuga, och behandla folk med respekt
Bästa bok? Lika svårt här att välja en, läser nu mest bara chicklit å det är ju inga större mästerverk direkt
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna reparera jordens klimatförstörelse
Vad vill du jobba som? Kockmästare med Ramsey som är supernöjd med mig, men så kommer det aldrig att bli eftersom jag jobbar i en helt annan bransch
Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? Hamburgare
Skriver du dagbok? Ibland
Har du nån flickvän/pojkvän? Make
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Inget jag har planerat
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Vill ha välstädat men har makterna emot mig. Ordning strävar alltid mot ett kaos
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster om jag har en kniv med, annars höger
Vad hänger på väggarna i ditt rum? Inte så många tavlor än då här råder beslutsångest över var dom ska hänga
Hur är din drömtjej/kille? Mer Persbrandt till folket… Näe då mannen duger bra
Hur många syskon har du? 2 rara bröder
Vad är du mest rädd för? Att min son ska försvinna ur vårt liv
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? Dessvärre sker det ibland
Gillar du och sjunga? Nej, det gör ont
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Oj det var så länge sedan
Anser du att du är stark? Djävulusiskt
Brukar du sola? Ja men inte så ofta som förr
Vad gör du om du får hicka? Håller andan och sväljer tills det slutat, minst 7 ggr, funkar alltid
Har du komplex och för vad? Alldeles för fet
Röker du? Nej-eller-lite-bara-ibland-i-smyg-någon-gång-då-och-då-men-det-är-nästan-ingen-som-ser-så-det-som inte-syns-så-bra-finns-ju-inte-men-jag-måste-snart-ge-bort-min-Abbey-om-jag-inte-lägger-ned…
Snusar du? Slutade med det, och började se ovan
Använder du knark? Helst inte
Kaffe, te eller inget? Kaffe
Har du en besatthet? Varierar, nu är det väskor och kaffe

Haka på ni med...

Kommentarer
Postat av: mezzie

Snodd och gjord ;-)
Kramisar

2007-01-16 @ 09:48:57
URL: http://mezziegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Mia

mezzie: Nice, hoppar över till dig senare...

2007-01-16 @ 12:43:19
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0