vågar jag bråka om statschefens vara eller icke vara?


Spanade med ett slött öga på Prinsar och Prinsessor på 4:an ikväll... Och jag verkar aldrig komma överens med vad jag tycker om vår konungafamilj... Eller ja familjen är ju fina och trevliga men vad jag tycker om kungens vara eller icke vara gällande uppdraget som statschef och således monarkin i vårt land.
Vissa delar stör mig en aning, fast jag tänkte inte bara gnälla utan direkt hoppa på konkreta förbättringsåtgärder. Statschefens åsiktslöshet gillar jag inte, ingen väl fungerande människa är väl utan åsikter, därför tycker jag att det blir märkligt när "en man av folket" med bra mycket makt icke får uttrycka sina åsikter. Potatisplättar eller potatismos, vad är bäst egentligen?

Och hovet? Vilka är de egentligen? Ja förutom Tarras-Wahlberg som vi ju alla känner till... Hmmm jag misstänker att hovet nog allt bestämmer och roddar över en hel del. Många är ju emot att man ärver titeln så om man skulle få rösta in representativa kandidater till hovet kanske negativa skulle tagga ned en aning.
Och Spökslottet mitt i stan, det står ju öde och obebott, kungafamiljen kan väl flytta in där vintertid i alla fall så kan Drottningholm vara sommarstugan och varför inte hyra ut resterande tomma slott till folk som behöver trevligare boenden...
Sedan tycker jag faktiskt att de kan dela med  sig av sina diettips, hur i hela friden håller de formen? Med tanke på alla gourmetmiddagar de deltar i??? Kan Gym Daniel verkligen vara hela svaret?

Ja det finns ju massor man skulle kunna förbättra (Silvias envisa tyskbrytning), men alla inlägg har ju ett slut och så även detta som blev alldeles för långt...

Vad tycker ni som orkat beta er igenom denna text? Kungahuset, hiss eller diss???

Kommentarer
Postat av: Gloom

Jadu... jag har samma tvivel, jag vet inte om jag är för eller emot.

2007-02-12 @ 23:02:00
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Mia

Gloom: ja vi får väl fortsätta vela.

2007-02-13 @ 07:39:19
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Therese

Jag dissar totalt! Ge apanaget till skolan så att de kan få nya böcker, bygg om Drottningholm till studentbostäder och se till att kungabarnen får konkurrera som alla andra om platser på utbildningar och praktik. När kungen fyllde 60 för ett år sedan så fick han en present av svenska folket. Ingen hade frågat mig om jag ville vara med på den presenten!! Men jag har faktiskt inte skrivit mitt kort till kungen där jag påpekar att jag inte vill räknas med på den.. Kanske borde göra det innan han fyller år igen?

2007-02-13 @ 09:29:18
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Mia

Therese: :) Ja själv har jag bara en halvdisshiss än så länge... Ha det gott

2007-02-13 @ 12:14:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0