snart kommer en skolfröken hit på besök

Livsfarligt att bjuda in en svenskalärare till sin blogg! Speciellt om man som jag lider av lättare dyslexi... men nu är det gjort så jag välkomnar dig min vän... 
I alla fall...
Om du har vägarna förbi, här...

Och för alla er andra när ni märker att det fattas bokstäver i mina ord lite här och där så vet ni varför...

I min värld blir ord som kärlek lätt kälek och lycka förvandlas gärna till lyka men det går ju i alla fall att begripa något så när...
Värre är det dock när man ger sig på att förklara att man är nöjd men skriver nöd eller skriftligt önskar efter någons stöd men istället skriver död, ja då är det inte lika roligt... Men så är det ställt i alla fall, inte hela världen, går att leva med och upplysningsvis fick jag himla bra betyg i skolan för 100 år sedan i alla fall...

Ha en trevlig lördagkväll,
någon som ska göra något annat än att titta på melodifestivalen?

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Är det här du håller till?! Trevligt, trevligt, ska bli spännande att få läsa om ditten och datten. Tack för igår, förresten! Det blev lite senare än vi hade tänkt oss, va? Den här gången också... Jag har inte varit någon alert mamma idag, uppdrag Köpa-allt-som-behövs-till-sexåringens-kalas kändes osannolikt jobbigt. Det gick ju, men hur lyckades sexåringen få mig att köpa den där enorma plastskorpionen egentligen? Det var ju ballonger och serpentiner vi skulle köpa...

Såg ni melodofestivalen? De flesta låtarna var ju riktigt kassa, men visst var späda, lilla skolfröken bra! Kanon tycker jag. Och inte bara för att hon är lärare alltså.

Vi hörs!

2007-02-10 @ 21:45:30
Postat av: Anonym

hej! kul att höra från dig. mitt internet har krånglat så jag har varit helt från denna världen. är äntligen tillbaka! hoppas att allt är bra med dig!kram tina

2007-02-10 @ 22:26:53
URL: http://www.anarkai.blogg.se
Postat av: Mia

Lärarinnan: Haha ja här är det en hel del ditten och datten ;). Å en plastskorpion, livsnödvändigt hehe. Vi såg melodifestivalen och jag håller helt med dig... Ha det gott

Tina: allt är bra, kram tillbaka

2007-02-11 @ 07:59:57
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0