sista minuten

Oh my, lite stressigt blev det ändå idag och vi har inte varit hemma så mycket.

Nu håller jag på med en utlovad "släktklenod" och precis i vanlig ordning är jag ute i sista minuten.
Men har man lovat så har man och jag gillar idén, om att ha en gemensam dopklänning inom släkten, med varje barns namn broderat i fållen. Jag är ingen mästare på att brodera direkt och på Åhléns skrattade säljaren åt mig när jag frågade om sådan tråd.
-Broderar folk verkligen idag? Sade hon och jag svarade kanske inte det men nu ska jag roa mig med det i alla fall. Så jag köpte knapptråd istället. 

Det är konstigt, jag lider inte av att vara ute i sista minuten, jag gillar det och hinner alltid klart i tid.

Hur har ni det och vad gör ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Här görs inte så mycket, har vakat av i dag och är lite lagom seg.
Jag kan intyga att en dopklänning som stannar inom släkten är jätte kul att ha.
Vi har en som är 118år den är helt i spets över en bomulls underklänning, klänningen är sydd av min mormors pappas bröllopsskjorta och spetsarna är delvis från hans blivande frus slöja, alltså min mormors mamma.
Nu ska jag ta mig i kragen och röja upp efter middagen, ha en skön kväll och sov gott.

2007-12-13 @ 22:06:46
Postat av: Rebecca

Har precis samma tanke, att barnens namn ska broderas in vid fållen. Dottern var dock den första att döpas i den. Men jag flörtade lite med svärmor, så det får hon göra. :-) Klart det finns broderitråd, men kolla i en garnaffär.

2007-12-13 @ 23:29:18
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Jennie

Jag ska nog mest sitta och tycka synd om mig själv... Annars händer inte särskilt mycket...

Ha en trevlig helg!

Kram Jennie

2007-12-14 @ 08:42:03
URL: http://jenniemedtrean.blogg.se
Postat av: mia dh

Lotta: Underbart och precis vad jag tänkt med vår, denna klänning sydde jag till sonen och nu går den vidare till lillkusinen.

Rebecka: Det gick med knapptråden också och min plan hade varit att min mor skulle stå för broderandet men nu blev det lite snålt om tid. Ha det fint.

2007-12-14 @ 08:42:26
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: mia dh

Jennie: nämen vad nu? Spanar in hos dig.

2007-12-14 @ 08:43:11
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0