gårdagens julmarknad

image1109
Skansens Julmarknad var en riktig höjdare, lite djurspaning, brända mandlar, matning av ankor, varm glögg, stötte på gamla bekanta, korv med bröd, livejulband som uthålligt spelade och sjöng julsånger och så bara massa mysigt strosande bland alla marknadsstånd. Jag är väl ingen storshoppare bland det som erbjuds på marknad men förutom mandlarna blev det en burk av godaste pepparkakorna. Pappersstrutar, keramik och vävda dukar var andra duktiga på att köpa:)

Det enda som var mindre mysigt var att komma därifrån, hade lika gärna kunnat promenera eftersom det tog en timma och femton minuter att ta sig från Skansens huvudentré till NK mitt i Stockholm (skulle vanligtvis ha tagit 5-10 minuter). Väl framme i stan hann vi med en kort men intensiv shopping av julklappar. En härlig söndag, hoppas ni hade det nice med:)

Kommentarer
Postat av: Biibii

Jag ska försöka ta mej och familjen ut på julmarknad jag med! kramisen

2007-12-10 @ 09:10:16
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: Cissi

Har aldrig varit på skansens julmarknad, bara hört att det ska vara jättemysigt och jättemycket folk! Brukar åka ut till Taxinge och gå på julmarknad. Lite lugnare på landet... :-)

2007-12-10 @ 11:19:51
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: mia dh

Biibii: Gör det, det är så mysigt

Cissi: Ja det var väl det enda som var mindre bra, all trängsel.

2007-12-10 @ 13:07:39
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0