Umeå i´m in love

image813
Vi har det verkligen helt underbart här i Umeå på vår semester, det är så mysigt här och alla människor är så härliga. Här syns man på så sätt att folk tittar med pigga ögon på dem man möter både i butiker och ute på gatan, här syns alla funktionshindrade och de är bara en del mitt ibland alla andra precis som det ska vara. Det går verkligen inte att klaga på vädret längre heller (att det är varmare söderöver). Igår var det jättevarmt med friska vindar och jag föredrar ju det istället för tung kvalmig luft.

Ja men vad trevligt då kan man ju tycka? Men nix för mig är detta inte alls bra, jag hade nämligen hoppats att mitt sug efter att flytta tillbaka hit igen skulle ha avtagit och trodde faktiskt det i 2 hela dagar. Men nu är allt som förr igen och jag vill verkligen bli åter bli hemvändande norrlänning, ett faktum som kvarstår och jag kommer att gråta blod när vi ska åka tillbaka igen...

Men nu är vi ju här så jag ska fortsätta ta tillvara på dagarna allt vad jag bara kan...

Kommentarer
Postat av: Christina W

Borta bra men hemma bäst....det gäller bara att bestämma sig för vad som är mest hemma. Vilket i sig kanske inte är så "bara"

2007-08-22 @ 09:35:03
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Rebecka

Känner igen den känslan så väl...vill bara fly från hetsiga Gbg, hem till lugna & sköna Vänersborg :
Tyvärr går det inte i dagsläget, jag måste först få de arbetstider jag vill ha.
Sen blir det flytt!!!
*längtar*
Hade ni inte planer på att flytta hem?
Hoppas du njuter ordentligt, ha det gott!
kram

2007-08-22 @ 12:53:47
URL: http://veronna.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Eh, hmmmhmmm (ordentlig harkling)!!! Nu ska vi inte bli sådana utan istället glädjas åt den fina grusgropen som så sakteliga växer fram! Men visst förstår vi...

2007-08-22 @ 18:40:14
Postat av: mia dh

Christina W: Precis så är det:)
Rebecka: Nja mer en önskan men brist på vettiga jobb är det som stoppar oss:)
Lärarinnan: Grusgrop först, Umeå sedan:)

2007-08-23 @ 23:35:33
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Lärarinnan

Ahaaaaa... jag börjar se planen: köpa bostadsrätt, sälja, tjäna storkovan och - flytta till Umeå??!!! Well, ja ja...

2007-08-24 @ 18:52:27
Postat av: mia dh

Lärarinnan: Hoppsidaysi här var det till att vara cynisk;) Med tanke på vad BR kostade så lär vi inte bli rika och tjäna storkova vid ev försäljning. Men visst flyttar vi om mannen får ett kalasjobb, helt klart:)

2007-08-25 @ 12:17:39
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0