opp och ner

En helkonstig dag igår som började med att jag hade sovmorgon men inte kunde sova. Istället för att bada snurrade vi runt och hamnade till slut på IKEA och käkade lunch. Jag inbillade mig att alla stirrade på just mig, "skärp dig sade mannen". På eftermiddagen fick vi besök av en alldeles fantastiskt godhjärtad människa, en sådan som verkligen får en att tro på mänsklighet och värme. Å inte blir man så där jättesmart av att sitta uppe och lyssna på YouTube halva natten.

Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp
och en mus, i vårt hus, svär och tuggar snus.
Lammet skäller, värper karameller, hunden jamar,
lilla grisen gal.
Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp
och vår ko, må ni tro, hon ska ut och ro.
Geten dansar, tuppen har fem svansar, oxen kacklar,
lilla grisen gal.
Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp
och vår katt, han tror att, myssan är en hatt.
Hönan jagar, räv i våra hagar, kossan gnäggar, lilla grisen gal.
Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp
och vår stut, flyger ut.
Nu är visan slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0