vatten, vatten, bara vanligt vatten?


Bild: Carlsberg

Det blev ingen fisk till middag, däremot fläskfilépasta med körsbärstomater och färsk spenat... Till detta drack vi favoritvattnet "Tropical/lemon". Jag tittar på etiketten och upptäcker en nyhet som helt gått mig förbi att Ramlösa klonats med Vichy Nouveau.
Smakar som det senare ingen förändring där, bara namnet. Men hur fungerar det egentligen? Tappas inte i alla fall något av dessa vatten på flaska ur någon mystisk hälsosam brunn? Vad har hänt med detta nu? Kanske ena hälften brunnsvatten och den andra direkt från kranen? Hur ska det gå nu för alla brunnsberoende, för alla dem som satt sin tilltro till det anrika vattnet?

Ja ni ser ju vad man kan gå igång och fundera på viktiga ting här i livet. Själv har jag alltid trott att oavsett märke så tappas vattnet direkt från kranen, i med lite bubblor och smak. Paketera i flaskan, korken på och så köper vi det som galningar allihopa. Men det är väl bara jag som tror att det är så för att jag är en sådan skeptiker.

Ha en go valborg nu alla glada...

Kommentarer
Postat av: Biibii

Brunnen du letar efter är nog loka brunn. Kramis B

2007-05-01 @ 00:28:55
Postat av: mia dh

Biibii: Nope sötis, Ramlösa brunn som funnits sedan 1700-talet.

2007-05-01 @ 07:28:51
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag tror som du att det inte är något speciellt med buttiljerat vatten. Och det är verkligen inte bra för naturen att vi köper vatten på flaska.

2007-05-01 @ 13:42:11
URL: http://fremah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0