gårdagen en minnesvärd födelsedag :)

Jag har haft en underbar födelsedag det vill jag verkligen understryka och jag är nöjd med hotellsvistelsen även om vi nog i efterhand skulle valt ett annat, men vi lär minnas dagen i alla fall...

Direkt när jag klev in i rummet på Sheraton kändes det inte bra, vad sjutton fes väskbäraren eller har jag ovetandes själv lättat på trycket?!?
Självklart var det inte så utan det var något fel på avloppet, det stank mer och mer så efter en liten stund bad vi att få byta rum. So far inga problem, bytet gick smidigt eftersom inget packats upp ännu...

Vi hade vid bokningen fått information om att det pågick renovering av hotellet men att det inte skulle påverka vår vistelse... Men det gjorde det så klart, på våningen ovanför så borrade de något så fruktansvärt,  inte någon liten skruvdragare utan det lät som de borrade i kakel eller något liknande. Väggarna skakade och det gick inte ens att höra vad man tänkte... Jag ringde receptionen igen och de meddelade att de nog inte kunde påverka renoveringsjobbarna! Nehepp sa jag men då får vi nog ta och åka härifrån för så här kan ingen bo... 3 minuter senare blev det tyst och vi informerades om att ingen skulle borra mer... Min underbara make hade under denna tid blivit en aning uppstressad över det hela, lite orolig att jag skulle tycka att födelsedagen blivit misslyckad... Men jag är inte så känslig, det blev ju tyst och därefter drog vi ju ut på restaurang och käkade...

Väl tillbaka på hotellet skulle jag få mig ett glas kallt bubbelvin (tradition, alltid ett glas champagne eller cava på födelsedagen). Men kylskåpet fungerade inte men tur som var så fanns det massor av is i ismaskinen så kylningen gick snabbt...

Jag gillar att bo på hotell men vill att det ska kännas så pass rent och fräscht att man inte tänker på att det i rummet bott tusentals människor. Det märktes att Sheraton är i behov av renovering och några fem stjärnor tycker jag inte att de gör sig förtjänta av, förutom vad gäller servicen som var toppen och den fantastiska frukostbuffén, den bästa på länge faktiskt...

Jag har skrattat en hel del under denna kväll, tycker mitt i allt elände att det var rätt komiskt, man får se det från den ljusa sidan. En minnesvärd dag på många sätt och om man bortser från diverse hotelltrubbel så blev födelsedagen precis som jag önskat, lugn, soft och inget ståhej...

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Ja, det är ju lite tråkigt när man betalt såpass mycket pengar och det inte är riktigt 100.
Tur att ni verkar ha haft det bra ändå!
Själv bodde jag på hotell förra helgen med min bror, fast då i Göteborg.
Underbart med hotellfrukost!

2007-04-09 @ 15:21:33
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: nollåttan

låter som ni haft jättetrevligt iaf!!!

2007-04-09 @ 20:02:51
Postat av: mia dh

ÅsaS: Nja det låter kanske lite värre än hur jag upplevde det, jag är alltid på topphumör på födelsedagen så det är inte så mkt som kan förstöra

nollåttan: Jadå, toppentrevligt

2007-04-09 @ 23:06:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Linda

Låter ju bra ändå! Grattis i efterskott!!!

2007-04-10 @ 13:07:52
URL: http://lindasplace.blogsome.com
Postat av: Sanna

SHIT, jag har TOTALT missat att du fyllt år.
GRATTIS. Hipp hipp hurra skriker jag!!
Massa grattiskramar i efterskott..

2007-04-10 @ 15:51:20
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: mia dh

Linda: jaha då å tack :)

Sanna: Tackar

2007-04-10 @ 19:19:50
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0