farligt länktåg...

Några bloggare skrämmer ett gäng bloggande tjejer som hoppat på länktåget (merparten av de "inbjudna" till tåget är faktiskt tjejer, i alla falla vad jag sett) med inlägg på den egna bloggen om att det är farligt att gå med i länktåget.

Så pass farligt att man kan bli avstängd från Google. Riktigt tydligt varför och hur avstängningen skall komma att ske framgår inte, var gränsen går för hur många man får länka till i ett inlägg meddelas inte heller och inget om vad andra sökmotorer anser om det hela.

Många har nu pga den påstådda faran dragit bort inlägget om tåget. Det fortsätter dock så länge folk länkar vidare och deras bloggar finns redan med så riktigt så enkelt är det inte att hoppa av.
Jag tror i all min okunskap att Google bryr sig föga om detta fenomen som snart kommer vara ett minne blott.

Precis som diverse andra utmaningar som jag finner roande, tyckte jag att det var roligt att få inbjudan till tåget samt kul att få "påa" 3 bloggar som jag gillar. Och självklart förstod jag att det är de som startat det hela som "tjänar" mest på länkningen just pga "kedjebrevsfenomenet".

Jag är inte ett dugg rädd, skulle jag dock kontaktas av Google så får jag väl bita i det sura äpplet då men inlägget tar jag inte bort för att en snubbe eller två, meddelar att vi alla ska vara rädda för ett farligt tåg...

Kommentarer
Postat av: Samira

Det här var ju...eeeh.
Hur kommer man på nåt sånt dumt? :)

2007-04-16 @ 07:51:19
URL: http://abassifar.webblogg.se
Postat av: Maria

Nu ska jag inte säga för mycket, men läser man googles använderregler så är det "besöksdrivande verksamhet".

Det värsta som kan hända är dock att man tas bort ur sökmotorn, och så många besökare får kanske de flesta inte den vägen.

Jag fulade mig dock och behöll mitt tillägg, men droppade den långa listan. Då räknas det bara som "tävling och tips" tydligen :D

Aj nååww ajm a fego ;)

2007-04-16 @ 14:58:43
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: mia dh

Samira: Tolkningar av Googles regler gissar jag

Maria: Ja mycket möjligt, dock fortfarande tveksam till att Google skulle bry sig samt om tåget verkligen hör till den kategorin. Jag struntar i det än så länge. ha det gott

2007-04-16 @ 20:03:37
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0