Sahara råder i blomkrukorna

125198-65Bild. På gränsen till potpurri

Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag är så snål med vatten till mina stackars blommor i fönstren. Nu är det kris i krukorna och det är väl på gränsen vad en stackars växt kan stå ut med... Men dom lär nog ta sig efter denna vattning också som så många gånger förr. Men jag ska skärpa mig.

Fredag idag, bästa dagen på hela veckan. I helgen ska jag slå till på stort med lååååång kok. Har varit sugen på mammas palt så länge nu att jag måste försöka själv. Nyttigt är det inte men så makalöst gott. Stockholmarna verkar inte direkt jubla över dessa gråa klumpar  (obs glöm inte att klicka på "to make the palt") trots att det serveras både hemlagad lingonsylt och goosmöret till. Men som de norrlänningar vi är så hör det till en av favoriträtterna som dock avnjutes allt för sällan eftersom mamma bor så långt bort.

Varning för paltkoma på lördag.

Bredbandsmänniskorna kommer idag och det skall bytas till nytt... Kanske blir vi utan internet hela helgen, kanske inte. Jag hoppas på det senare då jag kommit på mig själv att bli allt mer beroende av denna ljuvliga lilla maskin (även fast den inte är rosa).

Kommentarer
Postat av: Vintage*Jessica

HUvva för palten :( ler :))))


snyggt du hade i fönstrerna med karaffen och allt :)

kram J

ha en fin helg :)

2006-11-11 @ 11:21:28
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Mia

Vintage Jessica: Tack du, karaffen är ett gammalt loppisfynd. Ha det gott du med

2006-11-11 @ 13:26:08
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0