Tjaffs i bloggvärlden



Lilleman har fortfarande feber, har sovit ganska mycket under dagen... Bra att sova bort det onda & under tiden har jag bla surfat runt lite idag...
Och himmel vad det de senaste dagarna har bråkats och tjaffsats bloggare emellan. Ja å sen alla anonyma som väljer att lämna elaka & onödiga kommentarer förstås. En del som tex på Englas väljer att slänga ur sig att hon klär sig som en slampa för att sedan mala på och tjata i evighet för att rättfärdiga sin egen rätt att få uttrycka vad de vill hur de vill. Som om hon bett om det bara för att hon visar vad hon har på sig? Jag säger bara vansinne...
Tänk på att det snart är jul och då ska man varra snäll, banne mig!!! Men det kanske är det som är problemet... att det snart är jul och alla här och var håller på att spåra ur...

Be nice out there...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Problemet med de flesta bloggar är att kommentarer måste vara trevliga, inställsamma och gulliga. Så fort någon skriver något negativt blir det ett jädrans liv. Bloggvärlden har verkligen blivit en alldeles egen värld - ingen ska vara uppriktig och ärlig, ingen ska få uttrycka sin åsikt, ingen får ifrågasätta...Vilken konstig värld och så verklighetsfrämmande!
Nä, alla ni bloggare som går i taket när man inte håller med eller ifrågasätter; kom ut ur er rosaskimrande bubbla där alla tycker likadant. Kom ut i den riktiga världen. Där får vi lära oss att ta och ge kritik, att lyssna på andras åsikter och lära oss att människor med andra åsikter inte kan avspisas med "skit i att läsa min blogg om det inte passar"...

2006-12-19 @ 10:00:38
Postat av: Mia

Äh vilket trams, inte går du fram (hoppas jag i alla fall) till folk du ser och talar om att de klär sig som slampor, ifrågasätter hur fan de har råd att shoppa eller om ett missfall verkligen ägt rum som beskrivet? Normalt hyffs och vett avsaknas av många som lämnar sina kommentarer på de mer välbesökta bloggarna, folk tror sig ha rätt att håna, kränka andra som delar med sig av en liten del av sitt liv i bloggen, dessa människor gömmer sig bakom sin dator, ofta anonymt och hävdar likt du att de har rätt att framlägga kritik konstruktivt. Var ligger det konstruktiva i att kalla någon annan för slampa? Det förstår i alla fall inte jag.
Men sedan håller jag med dig att det är ett evinnerligt fjäskande i bloggvärlden. Men det blir nog lätt så om man tex kör med dagens outfit och liknande...
Ha det gott du :)))) Tack för att du delade med dig av din åsikt. Och be nice, det kostar inget :)

2006-12-19 @ 10:46:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Anonym

Självklart ska man inte kalla någon slampa m.m., varken i levande livet eller i bloggvärlden. Du missuppfattar mitt inlägg. Vad jag menade var att man inte verkar få säga något som helst negativt i bloggvärlden. 99% av alla kommentarer är sååå gulliga. Minsta lilla antydan till kritik möts med storm!
Jag tycker det är lite märkligt att en del bloggare ljuger bättre än en häst travar. Förstår man inte att någon man känner eller någon i ens omgivning kan läsa ens blogg? Bloggen är en offentlig dagbok och gillar man inte att bli "avslöjad" när man kränger ur sig den ena lögnen efter den andra är det kanske bättre att återgå till den lilla boken med lås...
Som personalansvarig gogglar jag numera alltid namn inför anställningsintervjuer. Ibland hamnar jag då på bloggar som gör mej mörkrädd. Dessa personer kallas aldrig till intervju. Kan vara värt att tänka på för alla bloggare som mer än gärna lägger ut stora delar av sitt liv på nätet men som inte vill höra några som helst negativa kommentarer.

2006-12-19 @ 11:02:23
Postat av: Mia

anonym: ja jag tar då inte åt mig :), askyr lögner som pesten... Men å andra sidan är det ju sån liten del som jag lämnar ut i denna blogg. Att inte berätta allt är inte att ljuga.
Ha de

2006-12-19 @ 13:32:18
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0