My Abbey

125198-123Bild: Egen + Gucci i mitten

Oflyt på fm igår förvandlades till en av de bästa dagar jag haft. Vi (hela familjen, fru, man &barn) var ju ovanligt glada och struttade runt kring Stureplan på em trots regn och trist väder, men det märkte vi knappt.
Vi delade på oss en stund och jag gick själv in i Guccibutiken...Och där var den...den perfekta väskan för mig, en Abbey, perfekt storlek, elegant och stilren. En klassiker helt enkelt och jag ville ha den direkt... visste bara inte hur mannen skulle övertalas till detta inköp...
Träffade kära maken, meddelade min önskan och han svarar med ett leende...
"vill du verkligen ha den?"
"Jaaa, verkligen" svarar jag
"Men gå och köp den då" säger han !!!!
Hade det flugit sparvar i närheten hade dom misstagit mig för en fågelholk för jag stod verkligen och gapade stort av förvåning över att detta skedde utan minsta blinkning.
I mitt förvånade tillstånd skyndade jag mig tillbaka och köpte väskornas väska (enligt mig, vissa andra anser att logoväskor är "ute" men sådant bryr jag mig inte om).

Väl hemma så skyndade jag att vika ihop en sur & tjurig lapp med en "att göra" lista till maken. En lista till honom med mer eller mindre roliga uppgifter att utföra innan jul. Eftersom jag kan tycka att det "sitter fast" ibland hade jag tänkt överlämna listan som ett slags statement... Men när jag nu fck en sådan fin present så passade det sig verkligen inte att lämna över  den sortens budkavle. Nej den listan gömmer jag ett tag till  och plockar fram vid ett mer lämpligt tillfälle.

Nu bor hon hemma hos mig, Abbey Gucci large hobo,sedan igårkväll. Men hon är fortfarande väl inslagen i svart kartong och brunt sammetsband och så får hon ligga ända till julafton... För det var det enda kravet från min underbara rara make...

Ha det gott alla ni

Kommentarer
Postat av: Frida & Fabulous

MEN! Ljuvlig! Vad gullig han är! Grattis grattis grattis!

2006-12-06 @ 10:15:14
URL: http://fridaengstrom.blogg.se
Postat av: mezzie

Men vad gullig han är allså! Hihihi,jsälv fick jag veta igår att min älksade sötaste bror kommer och köpa mig en mp3(jaa kör ju fortfarande med freestyle för kasset då)
Det gjorde en såå glad att bara han tänkt på en lixom... :-) små saker gör en super glad!
Sen skulle hna kolla på parfym med(han är just nu FN soldat nere i kosovo och där finns allt och inget till nästan ingenting alls)
Himla bra det!
Ha en bra dag!
Kram!

2006-12-06 @ 11:31:52
URL: http://mezzielina.webblogg.se
Postat av: Mia

Frida & Fab: Ja a han har sina ljusa stunder :) Å tack
Mezzie: Yes, å vilken rar bror du har

2006-12-07 @ 06:53:30
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Agnes

God for you! Den är grymt snygg + att du både fick köpa den OCH öppna den som paket på julafton...

2006-12-07 @ 21:35:49
URL: http://agnesblogg.blogg.se
Postat av: Mia

Agnes: Tack tycker jag med, och det blir faktiskt som ett överrasknigsmoment på julafton eftersom jag inte hunnit titta ordentligt på den inuti...

2006-12-08 @ 09:39:28
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0