Julshopping utan stress

125198-144
Bild: "Hallå maken, försök begripa varför jag står här under misteln å hänger!!!"

Å så skönt att vara hemma igen...
Jag har nog retat gallfeber på folk ute i shoppingvimlet idag, för att jag i lugn och trevlig takt, precis som jag bestämt innan lufsat runt i butikerna inne i stan.
Jag struntade i både vassa armbågar och i människor som tyckte att de var så viktiga att det var helt ok att dundra rakt in i mina påsar... Ja jag höll på att ryta till ordentligt när en låååång man sprang rakt in i mig och mina kassar.  Jag hejdade mig dock, ryckte på axlarna och gick vidare.  Ja det var min strategi för att ha en trevlig runda inne i city... och det fungerade faktiskt himla bra...

Så bra att jag hittade hur mycket julklappar som helst... Åkte hem gjorde jag när det blev för tungt att bära men då fick jag helt plötsligt lite dåligt samvete...
Har faktiskt inte hänt tidigare, någon slags shoppångest över att jag köpt så mycket att jag knappt orkade bära hem det...
Å inte kom jag på någon bra ursäkt för att det är helt ok att shoppa som en galning till familjen istället för att ge till dem som behöver det mer...
Men nu är jag ju inte Moder Theresa utan ska bygga på berget under granen och inte deppa för det, så det så.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0